Monday 8 March 2010

Jika soalan kau tiada persoalan tentang aku.

Dalam keadaan aku sedang baru lepas meneguk air sambil bermain dengan tetikus pada tangan kanan serta mata memberi fokus pada kotak skrin monitor juga perut sedang menahan lapar, tiba² datang seorang rakan mengadu.

"Eh, aku susah betul nak bangun tidur every morning la.." Jelas dia.

Aku dengan muka tenang "Biasalah, aku pun sama.."

"Macam mana nak buat ye..kau ade idea.." Tanya dia lagi.

Aku terus toleh kemuka nya dan beritahu "Kau penah dengar tak orang tua² ajar macam mana nak bangun on time.."

"Ajar yang mane satu ha.." Dia mencantas.

Aku jawab "Ala, yang before nak tidur tu kau tepuk bantal kau ikut pukul berape kau nak bangun, kalau nak bangun pukul 7 ketuklah tujuh kali kemudian tidur, kalau nak bangun pukul 12 kau ketuklah 12 kali.."

"Oh..yeke?? macam menarik je..serius aku tak pernah tahu weh.." Jawab dia.

Dalam keadaan muka yang bernafsu aku jawab " Malam ni before nak tidur kau try tepuk.."

"Eh tapi kalau dah biase tepuk and tibe² aku terlupa dan tak tepuk macamane.." Tanya dia lagi..

Aku berhenti senyum "Kalau lepas tu kau tak tepuk, maknanya kau dah tak bangun² dah..kire kau bangun dekat alam lain lah pulak nanti..."

"Hishhhh...agak² la kau ni..." Dia.

"Kah..kah..kah"

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law