Monday 13 September 2010

Coffeeholic.

Pada entri yang sebelum ini aku ada beri tahu dimana aku mahu bercerita apa saja cerita tentang perkara yang berselirat didalam kepala, jadi hari ini aku mahu kisahkan kisah kopi.
Bagi aku, kopi bukanlah minuman kegemaran tapi sebaliknya adalah salah satu nutrisi paling penting untuk badan juga minda aku. Jadi setiap pagi sebelum memulakan hari, selepas tiba ditempat kerja atau sebelum terus menghelakan nafas aku perlu minum kopi, jika tidak, aku mungkin hanya seperti sebatang tunggul yang hidup tidak mahu, mati juga tidak tahu. Aku tahu, pasti ada ramai yang macam aku, yang mungkin tidak mampu bergerak jika tidak minum kopi, tapi tidak ketinggalan juga manusia² plastik yang konon²nya peminum tegar kopi. Mereka rasa jika mereka habiskan masa lepak² sambil minum kopi di cafe² ternama dengan membayar sejumlah wang yang besar untuk segelas kopi sudah dianggap sebagai pecinta kopi. Mereka silap. Peminum kopi tegar adalah peminum kopi yang lansung tidak ambil peduli dengan kandungan gula didalam setiap bancuhan kopi sebaliknya amat menitikberatkan kepahitan pada setiap cawan yang ada atau dalam ertikata lain.

"Hidup ini memang penuh dengan kepahitan, tapi aku tidak mahu ambil peduli selagi aku mampu milik secawan kopi setiap hari..".

No one can understand the truth until he drinks of coffee's frothy goodness - Sheik Abd-al-Kadir

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law