Tuesday 14 September 2010

Makanan pilihan.


Makan adalah perkara paling penting untuk semua dalam kehidupan seharian, dan bila aku mahu bercerita tentang makanan aku tidak mampu bergerak sebagai aku, tapi sebaliknya sebagai kami kerana aku dan rakan-rakan sama-sama menitikberatkan apa yang kami mahu makan, bagi aku dan rakan-rakan makan adalah sebahagian dari bentuk hiburan bagi kami. Yes..!! hidup untuk makan dan untuk dapatkan hasil yang terbaik kami memang akan cari kedai makan yang terbaik. Ada banyak kedai yang kami telah klasifikasikan sebagai kedai makan pilihan, tidak kira apa jenis makanan, masakan melayu??, cina??, india??, italian?? western?? dan banyak lagi, semua ada didalam kepala kami. Ini belum masuk cerita masak sendiri dan makan untuk perut sendiri. Tidak mengapa janji semua puas. Tapi bukan senang untuk tahu kedai yang mana satu sedap atau sebaliknya, banyak aspek harus dikaji sebelum kami mampu angkat sesebuah kedai makan sebagai tempat pilihan.

Jadi jika anda pergi ke sesebuah kedai makan untuk makan tapi malang makanannya tidak sedap, perkara paling penting yang harus dilakukan adalah jangan makan lansung makanan tersebut habiskan minuman, bayar dan blah dari situ. Percayalah, anda telah tinggalkan kesan yang amat mendalam pada semua yang terlibat didalam menjayakan kedai makan tersebut.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law