Thursday 30 September 2010

Kehebatan bukanlah tiket kepada kejayaan.

Aku duduk diam sejak dari minggu lalu, sebab beri fokus pada kerja yang terlalu banyak. Kali ini kami berurusan dengan orang² dari Belgium untuk Brussels Airlines, seperti biasa orang² sane tak terlalu memeningkan kepala jika hendak dibandingkan dengan client dari India, Kenya mahupun Arab saudi sebelum ini. Pada mulanya aku gembira untuk siapkan segala kerja yang ada bersama patner aku, kami memang jangkakan yang projek untuk Brussels airlines ini akan berjalan lancar hingga kapal terbang keluar. Tapi jangkaan aku meleset bila banyak masalah datang pada saat akhir dan buatkan aku juga rakan sekerja aku tak mampu untuk tidur lena pada setiap malam. Ini bukan gara² client Brussels tapi gara² orang dalam sendiri, dalam erti kata lain kawan² dalam satu pasukan dengan aku telah berjaya kotorkan segala segala kebersihan yang ada, mereka memang  hebat,  dan yang paling tak boleh blah, ketua projek pun sama nak tunjuk hebat seperti superhero dengan beri segala macam janji manis pada client dan akibatnya semua orang pening kepala termasuklah aku. Memang susah nak faham apa yang aku terangkan

Tapi korang anggap jelah yang aku tengah bengang dengan manusia² yang lagak hebat nak tunjuk hebat.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law