Thursday 9 September 2010

Kawan.

Bila cerita tentang kawan, aku pasti semua orang punya kawan, ada kawan waktu susah, ada kawan waktu senang, ada kawan sampai mati, ada kawan dunia akhirat, ada kawan masuk neraka dan macam² lagi.
Dulu aku juga ada ramai kawan, bukan maksudnya sekarang ni aku sudah kurang kawan atau aku memilih untuk berkawan, tapi apa yang aku ingat dulu, sewaktu didalam usia hendak meningkat dewasa kita lansung tidak letak 'border line' apabila berkawan, jika kawan kita cakap bulan itu warna merah kita pasti akan mengiyakan kerana kita rasa dia kawan kita dan kita perlu sokong apa yang kawan kita cakap. Pendek kata semuanya betul, semuanya benar. Kita sanggup buat apa saja demi kawan kita, kita sanggup membelakangkan orang lain demi untuk kawan kita, tapi sampai satu masa, sampai satu ketika bila sel² dikepala sudah mula bijak bekerja baru kita faham dan baru kita tahu yang mana salah yang mana tidak. Waktu itu kita baru sedar yang kesilapan adalah hakmilik kita.Maka putus kawan adalah pegangan kita, bergaduh dan tak bertegur sapa adalah kiblat kita. Yes aku pernah rasa semua ini, mungkin orang aku pernah telan semua ini dan aku telah berjaya buang semua kebodohan yang ada dan hari ini aku terus berdiri teguh diatas segala kesilapan yang pernah aku lalui dahulu, hari ini juga aku terus berdiri ampuh diatas segala kesal yang pernah aku tempuh dan seterusnya sampai bila² aku akan terus buang kebodohan jika ada yang masih melekat pada aku, dalam erti kata lain.

Jangan harap nak jadi kawan aku kalau kalau kau macam sial..!!

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law