Tuesday 14 September 2010

Morning person.

Richard Whately pernah beritahu "Lose an hour in the morning, and you will be all day hunting for it"
Betapa pentingnya waktu pagi bagi sesetengah individu, bagi yang kurang faham morning person adalah satu tabiat atau rutin harian pada orang² yang bangun awal pagi, mulakan hari pada waktu pagi, mereka rasa sangat 'alive' bila dapat lihat susasana pada waktu pagi, otak juga akan jadi cergas dan cerdas jika bangun pagi, bangun tidur lewat adalah satu kesalahan bagi mereka dan aku rasa bertuah bila dapat jadi sebahagian dari mereka. Yes, aku memang morning person.
Tapi aku tahu ramai yang sangkal kenyataan aku sebab mana ada rocker bangun dan mulakan hari pada waktu pagi,


Yang setiap hari aku bangun untuk pergi kerja tu bukan morning person ke??

1 comments:

Unknown said...

MPT (morning person terpaksa) tak dikira.

MPRH (morning person rela hati) baru relevan dengan Richard Whately punya quote.

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law