Sunday 5 September 2010

Kenapa aku tidak berfikir seperti Edwin Land.

Aku masih ingat lagi kira-kira tiga atau empat tahun lepas jika pergi ke mana-mana festival seni atau muzik disekitar ibukota pasti aku akan dapat lihat budak-budak muda membanjiri tempat tersebut sambil dileher akan tersangkut rapi kamera dslr, pandai atau tidak untuk ambil gambar, aku tak pasti, tapi yang paling aku kagum pada waktu itu adalah 'trend' dimana para ibu bapa sanggup mengeluarkan wang yang banyak untuk jadikan kamera dslr sebagai salah satu mekanisma penting agar anak-anak mereka tidak terlibat dengan sebarang gejala negatif pada ketika itu seperti, mat dan minah rempit, dadah, peragut dan banyak lagi. Rambang mata berampur iri hati bila lihat budak-budak ni mampu pakai kamera dslr yang berjenama dan mahal sedangkan aku hanya pakai kamera murahan sampailah sekarang, tapi takpe orang cool tak perlu jadi 'trendy'. Tak lama selepas itu kira-kira tiga tahun kedepan ada seorang kawan aku cuba perkenalan kamera Lomo dan dia antara orang awal yang bawa masuk kamera Lomo kesini dan sekali lagi ianya jadi demam pada anak-anak muda, kali ini mereka gila dengan teknologi Rusia pula, ini belum masuk cerita Holga lagi. Yes..sekarang kamera dslr sudah kurang jadi 'trend', jika kita ke ibukota mereka dah sangkut Lomo atau Holga pula pada leher dan seperti biasa, pandai atau kreatif ketika ambil gambar, aku pun tak pasti. Tapi tidak mengapa, orang cool tak perlu jadi 'trendy' mereka memang selalu lawan arus dan hasilnya aku dan 'super wife' sudah beli kamera seperti dibawah pada harga yang sangat berpatutan iaitu rm300 sahaja.
Siapa tahu apa itu polaroid mungkin akan berminat pada kamera seperti dibawah,
sila email jika mahu keterangan lanjut.





0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law