Wednesday 16 September 2009

Beberapa ratus minit yang lalu.

Di kelilingi oleh hiruk pikuk kesesakan asap rokok, bunyi² perbualan dari meja² sebelah serta manusia lalu lalang dikiri dan kanan. Aku yang duduk di satu meja yang besar bersama beberapa rakan. Sambil sembang minum nescafe serta gulung² American Eagle. Menjual idea, itu adalah satu kerja yang aku suka buat. Menjualnya secara percuma kerana aku masih belum bersedia untuk menjadi orang yang kaya. Setelah penat bercerita, aku duduk diam sambil termenung. Dikalangan kami semua sedang seronok berdiskusi, sebelah kanan aku sedang cerita tentang taktik² perniagaan, aku dengar dan angguk tanda setuju. Didepan aku pula mereka sedang bincangkan tentang kewujudan Zion, Nabi Sulaiman, anti Christ juga menyeret kisah² Adolf Hitler serta puak² yahudi. Dibelah kiri aku pula mereka sedang sibuk membincangkan perihal ekonomi serantau. Aku cuma pasang telinga dan rasa bertuah kerana dikelilingi oleh rakan² yang penuh dengan sumber pengetahuan. Walaupun mereka sibuk dengan dunia muzik mereka juga band² mereka Setidak²nya aku dapat tambah pengetahuan aku. Tetapi bila cerita pasal muzik, aku baru teringat yang aku perlu siapkan beberapa artikel untuk majalah muzik, dimana aku sudah banyak kali ditanya tentang hal ni.

Aku kena pulang dan siapkan kerja demi menambah pendapatan yang tidak pernah cukup setiap bulan.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law