Sunday 6 September 2009

Jika aku Paulo Coelho kau pula adalah Rita Lee Jones.

Kedengaran hujan sangat lebat turun, suasana gelap didalam bilik menjadi semakin kelam, namun bahang masih terasa, peluh masih lagi perlahan² mengalir dari dahi. Mata aku terbeliak menghadap skrin komputer, fikir tentang urat² perkataan yang harus disiapkan, kerja dan terus bekerja. Sambil ruang gelap bilk dihiasi dengan alunan dari lagu² EXPLOSION IN THE SKY dan SUIS LA LUNE. Ketika aku sedang berfikir, tiba² terdengar sayup² satu suara yang sangat halus diluar rumah, suara yang datang menempelak dari bunyi hujan yang sangat sesak buat aku jadi cuak, hati terdetik, "siapa pula yang menjerit?? tetapi suaranya tidak kuat..aku sorang je ke yang dengar..??"/ Perasaan takut cuba ditenggelamkan, aku bingkas bangun, tolak daun pintu bilik lalu berjalan menerusi ruang tamu ke pintu, suis lampu luar dibuka, mata bersinar kuningm tangan menggigil, hati berdebar untuk memulas tombol pintu. Perlahan² pulas dan tarik daun pintu. Rupa²nya...

Kucing aku yang dah tiga empat hari aku tak nampak, tetapi malam ni menjerit² nak masuk ke dalam rumah kerana hujan.

"Huh!! ingatkan dah jadi hippie, tak nak balik rumah.."

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law