Sunday 13 September 2009

Malam minggu penuh syahdu.

Malam minggu, malam yang penuh emosi, tatkala banyak manusia keluar mencari erti kehidupan, erti kebebasan, aku pula masih sama seperti malam² minggu yang terdahulu, duduk diam bersama rakan, kadang² seorang diri di kedai mamak, beserta segelas nescafe dan bergelas² air suam juga berpuntung² rokok dihabiskan dengan tenang sambil kepala mendongak melihat kotak tv. Tidak kira apa yang disaji. Kadang² bola sepak, kadang² gusti dan kadang² movie. Duduklah aku berjam-jam. Disekeliling, pelangan bertukar² muka, ada yang suka ada juga yang duka dan aku masih tetap duduk gembira. Bila aku fikir² kembali, memang sebenarnya aku dah lama gagal, gagal didalam mencari erti kehidupan, yang aku lihat hidup aku dan kedai mamak sangat sinonim orang² disekeliling bertukar² ada yang datang ada yang pergi dan ada juga yang pulang, namun aku masih tetap teguh di kerusi aku sendiri bersama dengan benda² yang disukai. Orang lain telah jauh tinggalkan aku, tapi aku masih tidak mahu berganjak. Aku terima dengan hati yang terbuka jika semua orang yang pernah berada didalam kisah hidup aku berjaya dengan kisah baru mereka. Nasihat aku cuma satu, biarkan aku disini kerana aku masih belum bersedia untuk bergerak dan jangan sesekali toleh kebelakang lagi. Belajar pandang perkara di depan.

1 comments:

lumut said...

memang susah nak cari erti hidup bagi sesiapa yg belum sedar ape tujuan hidup.hehe..

bro,lumut blaja lagi la.kalau nak tnye pape.leh email ke esoksemalam@yahoo.com.nak add ym pon buleh.xde hal.

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law