Tuesday 8 September 2009

Pagi tadi pada hari esok.

Dalam keadaan tenang aku duduk didepan pc, sambil dibelakang aku ada beberapa manusia sedang kekiri dan kekanan, disebelah aku pula, ada yang sibuk memeriksa segala kertas kerja dengan tekun. Mata aku sibuk dijegil untuk melihat setiap memo yang masuk kedalam 'inbox' sambil ditelinga sedang dihiasi dengan 'earphone' berwarna kelabu lalu masuk segala alunan² mesra dari WIND OF PLAGUE. Aku gembira, aku suka bila masuk saja kedalam perut pejabat tiada siapa yang pedulikan aku, Jadi aku sudah boleh pilih haluan dan tujuan aku sendiri. Tiba² dalam keadaan mundar-mandir seorang rakan masuk dan menghampiri aku.

"Oi, mata aku bengkak tak??" Tanya dia sambil rapatkan matanya kepada muka aku.

"Tak..tapi macam merah sikit je aku tengok, apehal weh..?" Jawab dan tanya aku semula.

"Tadi entah tebuan mana datang langgar ke sengat ke aku pun tak tau, tapi rase pedih la ni.." Jawab dia lagi.

"Abistu kau taknak pegi check ke??" Aku lagi.

"Aku dah cuci tadi, dah ok lah kut, nasib baik tak buta..kalau tak macam mana??" Jelas dia lagi.

Aku Jawab "Biar buta mata jangan buta hati"

"....,"

"

4 comments:

lumut said...

kalau buta mata hati stil x buta..
kalau buta hati??

mata skali buta...

ezzati said...

pandainyee jwb..

Suffian Salim said...

HUHU..mesti pandai menjawab..

Suffian Salim said...

HUHU..mesti pandai menjawab..

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law