Monday 28 September 2009

Teks ringkas dihari raya #2

Sudah menjadi lumrah, sudah melekat seperti zarah-zarah, memang setiap kali hari raya kita akan berada didalam dilema iaitu ketebalan duit yang semakin menipis juga masalah pemakanan dimana semua orang akan dengan gembiranya makan dan terus makan demi menyambut hari kemenangan. Open house tak perlu cerita lah, segala macam rumusan dapat dihasilkan, dan sejak beberapa hari lalu telefon bimbit aku dihujani dengan teks ringkas jemputan² ke majlis rumah terbuka. Setakat ini belum ada satu pun yang aku hadir, bukan aku berlagak atau sebaliknya, tetapi aku terlalu sibuk dengan beberapa perkara. Selain dari itu telefon bimbit aku juga dihujani dengan teks² ringkas yang berbunyi seperti dibawah.

"U...berat i naik 4kg lah, macam mana ni..?"

"Abislah, nanti i jumpe bf i mesti dia bising2 cakap badan i dah naik, tolonglah"

"Oh god, i timbang naik 3kg, u kena tolong i ni.."

Maaf aku hanya mampu balas teks ringkas yang berbunyi

"huhu..i think next week nak buat open house besar²an lah..jemput datang tau.."

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law