Wednesday 16 September 2009

Ketika dengar lagu-lagu dari WINDSOR FOR THE DERBY.

Hidup penuh dengan dugaan dan cabaran, dulu aku sering ditanya oleh gadis², perempuan², wife² orang ditempat kerja, mak saudara, lelaki² juga rakan² tentang serious relationship between aku dengan mana²perempuan lain. Dalam erti kata sebenar, hubungan istimewa. Aku hanya mampu bagi senyuman kerana maksud yang tersirat dan tersurat adalah, aku benar² taknak ambil peduli dengan mana² perempuan yang aku pernah simpan hasrat untuk wujudkan serious relationship. Aku benar² rasa gembira dan tenang dengan cara hidup aku walaupun ramai yang nampak aku seperti sebatang kara, nampak seperti tiada hala tuju, nampak seperti tidak mahu membuat anjakan paradigma terhadap hidup aku. Nah i dont give a damn!!, aku lebih selesa dengan muzik² yang aku dengar, ambil berat tentang kerja² yang nampak seperti buang masa tapi amat bermakna untuk aku. kerja dan terus kerja sebagai sebuah android. Biarlah orang nampak aku seperti seorang LOSER!!, dah tua² pun sibuk nak kejar impian dan cita² yang memang tidak akan berjaya sampai bila². Aku memang malas nak fikir, aku juga memang agak fobia untuk berfikir bila sebut tentang hubungan istimewa antara aku dengan mana² perempuan lain. Tapi kenapa?? Jawapannya selalu apabila aku sudah jumpa dengan seseorang yang aku rasa amat sesuai dengan aku, sesudah bait² cinta dicipta, sesudah kehidupan nampak seperti mahu hidup pasti akan ada lelaki lain yang wujud tanpa dipersila serta akan berusaha dan terus usaha untuk curi kisah cinta aku darinya. Perkara ini benar² buat aku jadi seperti sebuah android kembali. Aku memang jenis yang tidak akan bersengketa untuk perkara² sebegini, sebaliknya akan duduk diam dan terus kembali kedunia lama aku, terus dengan kerja² aku yang orang lain fikir aku buat kerja² bodoh,terus dengan angan² juga terus dengan alunan² muzik yang aku gemar untuk mendengarnya dan kembali pegang sepotong ayat yang berbunyi "I dont give a damn!!"

"Hidup ni penuh dengan dugaan dan cabaran kan?? kalau kau tak mahu melawan, kau akan terus gagal sampai bila².."

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law