Sunday 6 September 2009

First breath after coma.

Telah agak lama aku lupakan dunia² yang tiada cebican realiti, yang tiada picisan-picisan imortaliti. Aku hanya mampu melihat dari jauh. buat masa ini terlalu banyak beban yang sedang aku pikul, terlalu banyak penyesalan yang sedang aku tanggung. Berdiam diri adalah salah satu jalan penyelesaian bagi manusia android seperti aku, walaupun ianya tidak mampu untuk bertahan lama, namun sedikit sebanyak mampu menenangkan aku yang masih tidak berhenti dari terus gelisah. Tidak ada siapa pun yang pasti tentang teori kehidupan aku, tentang plot dan naratif perjalan kisah aku. Sesiapa yang ikut baca setiap entri dalam blog ini pun tidak akan tahu segala²nya. Tapi tidak mengapa, itu bukan satu perkara yang penting untuk difikirkan. Sekali lagi, selamat datang kepada semua, tidak kira 'silent reader' mahupun sebaliknya, teruskan dengan cara kamu masing², apa-apa pun cara kamu sekalian aku tetap anggap ianya "cool".
Sekali lagi aku mula bernafas setelah lama hanyut dan lemas. Selamat datang juga kepada ketawa dan gembira.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law