Monday 7 September 2009

Everyone needs a guardian angel.

Awal tahun lalu, seorang perempuan telah meminjamkan aku sebuah buku hasil penulisan Cecelia Ahern, mesti ramai yang tahu tentang P.S I LOVE YOU, Yes!! buku itulah yang diberi pinjam kepada aku. Di sebabkan konflik melanda buku itu telah aku pulang semula kepada tuannya, sungguh malang kerana aku hanya baru selak beberapa muka surat sahaja. Sebagai seorang android yang sibuk bekerja, aku memang lansung tidak ambil peduli pun untuk pergi cari buku itu di kedai buku ataupun pinjam pada sesiapa yang ada, hinggalah ramai yang telah membuat ulasan tentang buku tersebut. Tidak kurang juga tentang filemnya. Ramai yang cakap cerita dia sangat sedih, sungguh sukar untuk lupakan orang yang kita sayang, sangat perit untuk kehilangan orang yang kita kasihi. Sebulan lalu aku berjaya dapat dvd filem ini dari seorang teman rapat, selepas pulang dari kerja aku baring lalu menonton kisah cerita mereka. Tidak sampai 30 minit aku terlelap dan sedar² saja ceritanya sudah hendak habis. Aku cuma perasan beberapa scene yang menarik. Iaitu scene dimana mereka pergi bercuti ke Ireland. Memang sangat menarik pemandangan kehidupan disana, aku tak perasan pun yang cerita ini sebuah cerita sedih, aku hanya nampak bukit² menghijau serta angin yang kuat bersimpang siur. Baru saja sekejap tadi aku pasang semula filem P.S I LOVE YOU. Aku tonton dengan sepenuh perhatian, aku cuba cari unsur² serta nilai² kesedihan, tetapi malangnya, sekali lagi semua kesedihan hilang apabila sampai ke scene mereka di County Wicklow, Ireland. Ini tak boleh jadi, dalam kegelapan aku cari telefon bimbit lalu hantar satu teks ringkas yang berbunyi..

"Syg, 1 day kita mesti pergi ke County Wicklow,Ireland.. P.S I LOVE U.. :)"

Malangnya..tiada jawapan. Mungkin esok pagi.

6 comments:

Sasha Yaya Basir said...

hey.
i ada novel itu :D

Sasha Yaya Basir said...

btw,
wanita itu amat tabah.
ade sambungan lagi baru je publish

:b

Suffian Salim said...

yeke??? buku The Girl of Tomorrow ke??

Sasha Yaya Basir said...

no.
p/s : i love u.

"D

Sasha Yaya Basir said...

i mean the novel.
gf encik bulatan tepi, jgn salah faham ye.

"D

Anonymous said...

Dun worry this guy has a lot of gf..me also in the list

-Miss Eliza Clarke-

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law