Monday 31 January 2011

Rainy day, funny story and a cup of coffee.

Dari semalam hujan tidak henti² jatuh, dari semalam juga kedinginan tidak henti² menyentuh. Pagi ini masih hujan lagi, ketika sampai didalam perut pejabat, aku menjalankan kerja² rutin, bancuh kopi bersama kreamer, kemudian suapkan sandwich kedalam mulut, sambil menguyah aku toleh kekiri dan kekanan, tidak jauh dari aku kelihatan senaskah surat khabar. Aku pergi belek, rupa²nya surat khabar basi, surat khabar semalam. aku belek juga sehelai demi sehelai, mana tahu jika ada cerita kelakar didalamnya. Sebab kalau nak baca cerita kelakar dalam surat khabar negara ni memang banyak 2 minit kemudian aku buka kisah artis pula, sampai ke muka surat berapa belas pun aku tak pasti, tapi ada artikel yang bertulis "artis Hollywood menyerang Indonesia. Terdapat juga beberapa gambar diantaranya adalah gambar IRON MAIDEN, buatkan aku terus ingin membaca, memang aku sudah sedia maklum mereka akan buat tour di Asia, cuma artikel yang dituliskan agak jauh dari pemahaman penulis. Ayatnya berbunyi lebih kurang seperti ini.

 "Indonesia adalah negara yang disering dikunjungi oleh artis² Hollywood, dimulakan oleh kumpulan rock metal IRON MAIDEN yang dianggotai oleh Bruce Dickinson..bla..bla..bla..dan blaa.."

Disebabkan mereka artis 'mat saleh' so diaorang adalah dari hollywood??. Kan aku dah cakap surat khabar negara ni banyak cerita kelakar.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law