Friday 22 May 2009

Bila lelaki bergosip.

Disebuah kawasan perumahan yang bersebelahan dengan sebuah kampung yang indah permai, disebuah restoran didalam kawasan perumahan yang aman damai, di meja makan bersama² dengan kerusi sambil keempat² punggung berlabuh diatasnya, setelah beratus² jam tidak bersama, setelah jiwa dipisahkan dengan hati dan perasaan, setelah gelak dan ketawa dilupakan, malam tadi semuanya disatukan sambil salah seorang diantaranya sedang ligat mengunyah cebisan² roti canai yang seronok bergelumang dengan kuah dhall serta sambal. Secara tidak disengajakan lalu sebiji motosikal bersama penungganya dan berhenti berdekatan dengan meja tersebut.

"Kau tengok mamat ni, dia dah kurus sekarang kan?? kau ingat tak mamat ni" Kata Wan sambil memalingkan mata kearah lelaki itu.

"Siapa hah?? aku macam familiar je muka dia" Jawab aku.

"Ala, ni dia ni aku kenal, mak dia jual nasi lemak pagi² kat atas sana" Jawab Aji sambil menunding jari telunjuk keatas.

"Jap..Jap, oh dia dulu aku perasan, memang dia besar lah dulu, skang dah kurus gila la plak, tapi mak dia jual nasi lemak kat area mana ek?" Jawab aku sambil meneguk kopi.

"Cibai lah, aku rasa dia amek ais ni, kau tengoklah kaki dia tak stop² goyang". Jawab Wan sambil mengunyah.

"Ala, kan kat atas bukit sana ade banyak gerai nasi lemak, yang paling tepi sekali ade makcik badan besar², hah kat situ lah" JAwab Aji.

"Ooohh..baru ingat, weh nasi lemak dia memang terbaik siot..yelah dulu pagi² aku selalu pegi sane beli bawak pegi tempat kerja, memang sedap gila" Jawab aku.

"Eh sedap ke?? alamak, malam dia bukak tak??" Tanya Wan.

"Hishhh..."

2 comments:

mafuza said...

dashat la bile laki bergosiip..kalah i..wakakakaka..

xoxo

Unknown said...

haha. pakar pemakanan mmg watak dia menonjol hanya bl butiran makanan di-emphasizekan.

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law