Friday 8 May 2009

Semalam di kedai dobi.

Malam tadi setelah mendapat panggilan dari seorang rakan tentang BUTTERFINGERS ade live show di Laundry bar, kami sebagai empat orang jejaka yang amat fleksibel,
hidupkan enjin jentera pemusnah lalu terus bergegas ke arah Kota Damansara dan menyelinap terus ke Cineleisure untuk ke Laundy bar. Seperti biasa kami akan terlihat manusia² dan insan² kerdil bersidai-sidai diatas tembok berdekatan, berborak², hisap rokok, pegang kamera DSLR, ketawa² dan sebagainya. aku dan yang lain terus bergegas masuk kedalam kerana baru sahaja dapat teks ringkas dimana BUTTERFINGERS sedang bersiap untuk memulakan acara. (tak boleh blah guna ayat "memulakan acara). Sambil ditegur oleh beberapa orang rakan yang badan aku sudah susut walaupun amat susah aku nak percaya kerana ketika mereka tegur aku ditangan mereka sedang kemas mengengam segelas beer. maknanya mereka berada di alam lain pada ketika itu, dan seperti biasa aku berlalu pergi untuk terus masuk menyelinap kedalam. sambil ditemani hiruk pikuk suara² sumbang, serta warna-warni pakaian² gadis yang terang benderang (dalam hati berkata, perlu ke nampak menghairahkan untuk tengok BUTTERFINGERS pada hari khamis malam jumaat). Cahaya² lensa kamera serta alunan² luna lampu dipentas sudah cukup untuk melengkapkan rumusan pada hari semalam, ditambah pula dengan alunan² lagu BUTTERGINGERS dari album 1.2 millingram serta Butterworth pushpull sudah cukup menenangkan hati dan jiwa walaupun 'two faces' Loque dan Emmet tidak kelihatan. Cuma aku agak tersentak dengan sekumpulan gadis² yuppies yang duduk pada satu meja sambil minum lalu bersembang dengan kuat tidak kira lagu sedang berkumandang mahupun berhenti, konon²nya hendak beritahu pada semua orang yang mereka sedang mabuk (melayu tipikal memang begitu kan??). Terus dan terus menyanyi, mengingati semula bait² lirik yang dah ditinggalkan lebih sepuluh tahun. Selesai sahaja mereka beraksi, aku dapat satu teks ringkas berbunyi.

"Hey u kat mana?? dah sombong sekarang.."

Aku reply, "hi..i kat Laundry bar ni, sedang berpoya²"

"Tempat yang salah untuk u mencari future wife, balik lah" jawab dia semula.

"Aku reply lagi "Nope i cari future husband lah".

Tiada bunyi tone mesej ringkas lagi selepas itu.

3 comments:

Amy Tajuddin said...

Lain kali tolong carikan untuk aku seorang dua....

Suffian Salim said...

huhu..bukan anda dah kahwin ke.. :)

Amy Tajuddin said...

ni mana punya fakta?

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law