Friday 15 May 2009

Semalam dan hari ini memang amat berbeza.

Semalam, sewaktu didalam jentera pemusnah melewati kawasan taman perumahan yang indah permai dihiasi dengan lampu² neon ditepi jalan serta angin sepoi² berkata dengan tenang, kami terlihat sebuah gelangang badminton tersergam indah dengan lampu 'spotlight' menyuluh keseluruh kawasan persekitaran. Lalu aku berkata "dah lama kita tak main badminton kan?", "hah tu la pasal, raket ada kat aku, esok kita mainlah nak tak?" Tanya Wan kembali. "Ah..kau macam betul je Wan" Aji mencantas. "betul lah, just esok kita pegi beli net pastu dah boleh main dah" Jawab Wan spontan.

Hari ini, sewaktu aku sedang berpusu² bersama manusia² lain dalam keadaan tenang tiba² dapat satu teks ringkas yang berbunyi "Weh malam ni jadi ke nak main badminton?". Mesej dari Wan. Lalu aku balas "On je, target pukul berapa??", dan tidak sampai 60 saat satu lagi teks ringkas masuk kedalam handphone. "Tapikan net takdelah, aku rase kita lepak makan ayam goreng jelah, semalam nak try tak dapat, lapar ni." Aku sambil senyum terus balas "rileks la, kita main dulu, after 1 hour kita pergi makan lah." Lalu Wan balas semula "No point lah, kite penat² main pastu pergi makan, aku rase better kite makan je, sukan hari lain lah.."

Aku terus masukkan handphone kedalam poket dan terus berjalan.

4 comments:

Unknown said...

haha. i masih boleh gelak evem baca versi blog pula.

Suffian Salim said...

susah lah...

Unknown said...

haha. jgn la kecewa. at least u dpt berlari smlm.

Gen Mayhem said...

ko tlg lempangkan perut wan tu laju2 utk aku

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law