Monday 11 May 2009

Kenapa perlu.

Seperti biasa aku memang mempunyai dunia aku sendiri, gelak ketawa, sedih gembira, melalak² menangis, dan apa sekalipun yang terjadi segala²nya adalah kehendak diri aku sendiri apabila berada dalam dunia aku, dan disebabkan aku terlalu megah dengan dunia sendiri, aku hampir lupa dan kadang² lansung tidak ingat tentang dunia orang lain, tentang dunia yang besar dimana ada banyak kehidupan yang lain. Aku lansung tidak mahu ambil peduli hingga aku rasa yang aku ni amat 'selfish'. Hari demi hari, bulan demi bulan hinggalah tahun demi tahun, sudah banyak perkara aku tertinggal akibat dari kelalaian aku didalam dunia aku sendiri, dan sejak beberapa ketika setelah aku kembali terjumpa dengan rakan² lama, rakan² yang aku kenal lebih 20 tahun lalu, rakan² yang aku habiskan masa bersama bermain dan bergelak ketawa, rakan² yang sekarang sudahpun mempunyai satu tapak yang kukuh sebaliknya aku masih lagi sedang asyik lemas dalam keadaan cemas, tiada tempat untuk berpaut apatah lagi hendak melutut. Aku cuba tenangkan hati, malam tadi menonton bola bersama yang lain, aku hanya diam konon²nya sedang memberi fokus pada corak permainan tetapi sebenarnya fikiran aku telah pun berjaya menembusi kaca tv sedangkan yang lain sibuk membicarakan rumusan² permainan. Kaget dan tersentak, gembira bercampur sedih, suka bersama duka segala²nya didalam kepala. Aku rasa seperti hendak lari jauh dari semua orang, tutup segala laluan bagi mereka untuk terus membaca buku cerita tentang aku serta punahkan segala jambatan untuk mereka terus mencari jalan cerita mengenai aku.

Damn!! aku seperti sedang berdrama, aku seperti sedang memegang watak lelaki paling 'loser' dalam sebuah filem yang paling gagal garapannya. Kenapa perlu begini..??? kenapa..?

6 comments:

ceri masam said...

jom cari titik permulaan yang lain!!!

:p

Suffian Salim said...

hihihi..jom..

Anonymous said...

Try not to become a man of success but rather a man of value (albert einstein)

~nila~

Suffian Salim said...

huhu...hi Nila..

Anonymous said...

menarilah dan terus tetawa...
walau dunia tak seindah syurga...
hehe>>cuba ko sambung lirik lagu nidji ni..

Suffian Salim said...

oppss..saye tak berape familiar dgn lagu Nidji.. :)

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law