Sunday 17 May 2009

Bukannya ada tiga belas saja.

Tengahari semalam ketika sedang sibuk memberi fokus kepada kertas kerja, sambil gembira menerima sepakan dan tumbukan dari formula² serta teori² penting didalam pejabat, didalam keadaan mata layu melayan alunan² yang sedang beralun serta melayang² disekeliling, tanpa aku sedar seorang jejaka yang lebih muda datang dekat pada aku, lalu bertanya.

"Eh bz ke geng??" Tanya dia.

"Adelah sikit², biaselah buat² bz, lame tak nampak kau ni, pegi mane?? duk dalam gua ke??" Balas aku.

"Ade je kat sini, cuma serabut sikit, eh kau ajar lah aku macam mane nak tackle awek" Catas dia spontan.

"ha?? ok² aku baru teringat 2 hari lepas ade sorang perempuan ajar aku macam mana nak tackle perempuan" Jawab aku sambil ketawa.

"Ok cantik..cepat lah bagi tau macam mane..." Sambung dia lagi dalam keadaan tidak sabar.

"Contohnya kau dekat kedai makan, duduk kat meja, and tak jauh dari meja kau, meant meja lain lah ade sekumpulan perempuan tengah duduk makan and minum² jugak, kau tengok mana yang kau rasa nak tackle, cuba pandang dia lama² sampai dia perasaan yang kau tengok dia.." Jelas aku dengan penuh perasaan.

"And then, bila dia dah perasan, cuba senyum, Yes!! kau perlu sedikit berani lah" Jelas aku lagi.

"Kalau dia tak reply senyuman macam mane?? Tanya dia lagi.

"Maknanya dia tak berminat dengan kau la tu, so bayar je bil terus blah dari situ, tapi kalau dia reply, and macam malu² nak senyum maknanya kau ada peluang" Aku.

"so apa aku kena buat lepas tu" Tanya dia lagi.

"Jangan buang masa, bangun dan terus pergi dekat dia and ask for her number" Jelas aku lagi.

"Gila??? dia baru senyum sikit je takkan lah nak mintak no fon, kalau dia tak nak bagi macam mana?? " Tanya dia semula dalam keadaan terkejut.

"Ha..ni part yang paling best, lepas kau berdiri depan dia and cakap nak no. fon tapi dia terus buat muka or taknak bagi no. fon, senang je kau terus cakap macam ni" Aku.

"Cakap macam mana??" Cantas dia.

"Come on, bukannya ada 13 orang je perempuan kat dalam Malaysia ni, ada berjuta, salah ke i nak berkawan dengan u.." Jawab aku sambil tergelak.

"hah!! tak guna punya jawapan, lepas tu aku kena lempang kat depan kawan² dia, lagi malu". Jawab dia.

"Ahahaha...kalau kena lempang, tak payah datang dah kedai tu, bukannya ade 13 je kedai makan kat dalam Malaysia ni.."

"Ahahaha..tak guna cakap dengan kau ni, mesti jadi lain"

3 comments:

Unknown said...

hahaha. wah tak pernah dgr/perasan pula teori ni.

Suffian Salim said...

ahaha...ade..u tak perasan.. hihi

Unknown said...

hahaha. i buat2 xperasan kot.

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law