Thursday 14 May 2009

How often do you find the right person

Ditempat kerja sekarang untuk projek kapal terbang Monarch Air dari England aku ditemani oleh dua orang wanita untuk menyiapkan segala kertas kerja yang ada. Kedua² mereka sebaya dan lebih muda dari aku cuma yang berbeza adalah seorang sudah berkahwin dan baru mendapat cahaya mata dan seorang lagi sudah mempunyai teman lelaki dan mungkin sedang merancang untuk berkahwin. Mereka selalu menghabiskan masa berbicara tentang lelaki didalam hidup mereka dan aku sering dijadikan 'punching beg' jika mereka tidak berpuas hati dengan lelaki. Berteriaklah, melalaklah, merungutlah, tidak puas hatilah, tidak adil lah, teruklah dan segala macam bunyi yang keluar. Aku juga sering dijadikan bahan rujukan bagi mereka dan kemudian diadaptasikan pada lelaki dalam hidup mereka. Cuma malangnya lelaki yang mereka kenal amat tidak sama dengan aku iaitu sebuah android berjantina lelaki yang sudah pincang tugasnya. Lalu aku cuba bertanya kepada mereka.

"How often do you find the right person??"

Jawapan yang keluar hanyalah bunyi kertas yang diselak satu persatu, serta tarian jari di papan kekunci.

4 comments:

dila john said...

setiap kali ada orang yang sudi mendengar luahan hati kita kot.. he he hee..

Anonymous said...

Sekali pun tak penah lagi..how?

Anonymous said...

how do you know he/she is d right person?

Suffian Salim said...

hmm...its like beavis and butthead..mereka amat serasi..hihi
so right person la tu :)

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law