Wednesday 13 May 2009

Molekul Indah # 9

Lama - kelamaan aku semakin jauh ditinggalkan, tetapi aku terus berlari menuju kearah keretanya walaupun hanya sayup kelihatan. Setiba aku dikolej Jasmine, aku cuba mencarinya, setelah ternampak aku hanya berdiri atau duduk diam memerhatikannya walaupun dari jauh. Aku tidak pasti kenapa perlu aku buat begitu. Setelah dia pulang kerumah aku pasti akan ada dihadapan rumahnya, mengekorinya berjogging setiap petang, memerhatikan dan melihatnya dari jauh setiap malam benar² buat aku lupa tentang perkara yang aku perlu kupas tentang diri aku. Setiap hari aku pasti akan ada dekat dengan Jasmine hinggalah tidak lama kemudian dia sedar tentang kehadiran aku.

Suatu petang di taman rekreasi, ketika aku berlari dibelakang Jasmine, tiba² dia berhenti dan terus toleh kebelakang.

"Eh, hari² saya tengok awak ada je depan mata saya, takde keje lain ke nak buat??" Tanya Jasmine kepada aku sambil menjegilkan biji mata.

"Maaf, saya tak tahu kenapa saya buat macam ni" Jawab aku secara spontan.

"Mana boleh awak tak tau??, siapa bayar dekat awak untuk tengok saya" Tanya Jasmine lagi.

"Takde sesiapa, saya cuba untuk tak tengok or ada dekat dengan awak lepas ni" Jawab aku lagi.

"Hah baguslah..saya dah meluat asyik selalu nampak awak je..dah lah hari² pakai baju and seluar yang sama, tak reti nak pegi mandi ke??" Jawab Jasmine sambil terus berlalu pergi.

Tanpa disedari sebuah van sedang deras meluncur terumbang-ambing ditengah jalan lalu berpusing² dan meluru pantas kearah Jasmine yang sedang hendak menyambung lariannya. Aku terus lari seperti kilat untuk menyelamatkan Jasmine dari dilanggar oleh van tersebut. Dia hanya sempat menjerit dan aku sempat menolaknya ketepi lalu terjatuh berpusing ketepi.

"Eh awak tak apa²" Tanya Jasmine dalam keadaan tercungap².

"No..no, i'm okay.." Jawab aku tanpa sedar.

Tiba² aku sudah berada didalam sebuah bilik dan terasa kepala sedang dituam dengan air panas dan bahagian lutut terasa amat pedih. Kelihatan Jasmine sedang memegang tuala lalu mengusap ke dahi aku.

"Ok awak dah sedar.." Kata Jasmine.

"kenapa dengan saya ni?" Tanya aku semula.

"Awak hampir nak kena langgar sebab nak selamatkan saya, now u're in my house, berehatlah". Jawab Jasmine.

"huhh..aarrhh hhh" Aku.

"By the way saya betul² mintak maaf sebab marah awak tadi, tak salah pun sebenarnya kalau awak ikut saya, maybe awak nak jaga keselamatan saya kan.." Jawab Jasmine sambil senyum sinis.

Aku hanya terbaring diam, untuk pertama kalinya aku rasa badan yang sangat lemah, untuk pertama kalinya tiada persoalan didalam kepala aku. Setelah beberapa kali matahari dan bulan jatuh dan naik, baru aku rasa benar² sihat.

Bersambung. . .

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law