Thursday 28 May 2009

Pengampunan dan penebusan.

Ade orang bertanya, kenapa terlalu banyak sangat gambar² yang di 'post' didalam blog ini adalah gambar² makanan. Harap maaf, aku adalah diantara orang² yang sangat menghargai makanan, dan aku percaya ramai yang macam tu, ianya adalah terapi untuk aku. Ianya sama seperti perempuan² yang rasekan membeli belah itu adalah satu kepuasan, dan jika ade yang tertanya² tentang diet program yang pernah aku buat, ianya mudah sahaja, tidak perlu beli pil² diet, tidak perlu buang duit untuk menjadi ahli di kelab² gym mahupun mengambil dadah. Cuba terapkan konsep "hari pengampunan" dan juga "hari penebusan". Contohnya hari pengampunan adalah hari dimana kita boleh makan apa sahaja dalam satu hari. Sila pilih satu hari dalam seminggu dan hargailah makanan seadanya. Hari penebusan pula adalah hari dimana anda perlu bakar semula apa yang telah anda makan pada hari semalam dengan cara paling percuma, hanya perlu sarungkan kasut ke kaki dan pergilah berlari untuk tempoh 1 jam. Itu yang aku buat dan sebenarnya aku akan cuba pergi berlari setiap hari jika boleh, hinggakan aku rasa sangat gembira jika dapat berlari dan rasa sangat bersalah jika terpaksa 'skip' aktiviti itu pada hari² yang tertentu, untuk penerangan lanjut sila email kepada aku, sementara aku tidak terfikir untuk mengenakan sebarang bayaran.

3 comments:

Unknown said...

wah. siapa la jadi lab rat untuk program u ni. :p

Suffian Salim said...

ahahaha...Thanx sbb tanye adik Aim..u sendiri tahu kan..

Unknown said...

tu la i baru tersedar siapa lab rat u. haha. tapi tak apa. :)

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law