Wednesday 6 May 2009

Sarapan pagi sambil ketawa.

Pagi yang hening dengan warna² kuning mewarnai perut pejabat. Aku duduk dikerusi sambil menyelak helaian daun muka surat 'The Sun' mencari gambar² yang mampu menarik perhatian. Selain dari itu memberi senyuman sinis pada setiap artikel yang ditulis. Tiba² terasa bahu ditepu dan terdegar satu bisikan "Good morning". Aku toleh kebelakang lalu dengan penuh teruja sambil senyum lalu terus bersuara.

"Oit, semalam mane tak nampak pun" Aku tanya dia sambil terus selak helaian surat khabar.

"Tu lah, aku malas nak kerja semalam, pegi amek MC, tapi doktor tak boleh blah la.." Jawab dia sambil senyum.

"Kenapa dengan doktor??" Tanya aku.

"Aku tak sakit apa pun , malas je nak pegi keje, so aku amek ubat gigi and sapu dekat bawah mata, entah macam mana entah termasuk dalam mata, pedih gila aku tahan, berair² mata aku, tak guna punya ubat gigi" Jawab dia dengan serius.

"Ahahaha..pastu kau pegi jumpa doktor apa jadi??" Tanya aku lagi sambil terus lipat surat khabar.

"Aku cakaplah kat doktor yang aku sakit mata, memang aku harap² dapat seminggu MC, yelah mata aku merah tak ingat punya semalam, tapi kau tau apa doktor tu cakap.." Jelas dia lagi.

"Hah..dia cakap apa??" aku sambil tahan gelak.

"Doktor cakap, dia ada bau ubat gigi dekat aku, pastu terus dia terus sound aku, siap bagi ceramah plak tak tu, tak guna. aku dah lah dengan mata berair² tahan pedih pastu dia bagi pedih lagi.." Jelas dia dengan riak muka tidak puas hati.

"Ahahaha...tak boleh blah sial.."

10 comments:

Eyda Sheyda said...

kena sakit mata betul2 baru taw..
sakit tu kalau betul2 kena..
ahhahahaha

Suffian Salim said...

hmmm tu la pasal :)

Unknown said...

haha. nice one. :D

Suffian Salim said...

ape yg nice Aim.. :)

Unknown said...

nah. dia pakai ubt gigi. kwn i pakai sabun ketul fab. tu je.

ayushuhaimi said...

ubat gigi oke lg. pakai sabun ketul fab lg tak leh tahan! mihahahhaaa! gile btol.

Suffian Salim said...

huh?? sabun ketul FAB?? die buat mcm mane..amek and ketuk kt mata dia ke... ahaha

Amy Tajuddin said...

saya pernah pura-pura sakit mata tapi saya titiskan air tembakau dlm mata... pedih gilerrr... merah tak hingat. Doktor tengok pon takut. Tapi dapat MC seminggu. Yahooooooo!!!!!

Sakit sekejap, happy seminggu!!!! Yay!

Unknown said...

takla. dia macam gosok2 sabun tu dekat mata dia. n sentiasa titiskan air time gosok2 tu.

nasib tak buta mc punya pasal.

Suffian Salim said...

whoa..MC seminggu best tu...hihi

huhu..tula Aim..kalau buta mcm mane..

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law