Thursday 1 January 2009

Dialog tanpa prolog 3.5

Satu malam di restoran cina. beberapa lelaki melayu islam sedang seronok bersembang tentang kehebatan kereta masing² sambil minum minuman beralkohol.

"Malam ni ramai betul orang kat restoran ni kan" Jeff.

"Baguslah macam tu, lagi ramai lagi meriah" Sahut Rosdi sambil meneguk air.

"Tak baguslah, serabut je aku tengok bila ramai² ni, nak mabuk pun tak best" Jelas Azman pula.

"Ala biar lah dorang, baik kita cerita pasal hal kereta kita" Jawab Jeff sambil menuang air didalam jag kedalam gelas.

"Betul tu, tapikan aku lapar lah..ingat nak pekena mee goreng lah..kau nak tak??" Jawab Rosdi sambil mengajak Azman bersama.

"Huisshh..!! biar betul korang, ni kan restoran Cina, dorang masak babi pastu pakai kuali yang sama goreng mee yang korang nak tu, babi kan haram kita tak boleh nak makan" Jelas Jeff lagi.

"Blurrppp..betul lah..jom lepak kedai mamak lah, aku lapar ni.." Rosdi.

"Adoi kepala aku dah berat la nak drive.." Azman.

"Tula, minum sikit² lah.. kan dah mabuk..ahahahah " Ketawa.


Moral disebalik cerita ini bukanlah sebab arak itu haram, makan mee goreng di restoran cina itu salah, mahupun bercerita tentang kereta itu berdosa. Cuma aku selalu perasan yang orang lain selalu akan nampak kesalahan orang lain dari kesilapan diri sendiri..

* aku tidak pernah minum arak di resotoran cina mahupun di bar² sekitar ibu kota.ahaha

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law