Wednesday 7 January 2009

3 pagi 2 hari yang lalu # 1.2

Suasana yang seram lagi suram bertukar menjadi suam, dari bulu roma yang kental meremang terus berbahang, Semuanya tengah bengang dengan rumusan kisah seram yang amat paradoks, lalu lampu dipadamkan, semunya diminta diam, peti televisyen dipasang tetapi bunyi yang keluar diperlahankan. skrin televisyen ditutup dengan t-shirt hitam untuk mengurangkan cahaya yang keluar, maka cerita yang kedua cuba diluahkan.

"Bodoh punya cerita, aku nak jumpa ustaz kau lah Aji.." Jelas Wan.

"Mana aku tau dah cerita dia macam tu.." Aji.

"Dah ni cerita aku pulak, eh kau kenal Izzul tak Amin" Tanya Wan.

"Tak kenal, kenapa..?? Tanya Amin semula.

"Takpe, cerita ni Izzul yang cita dengan aku, kisah dia macam ni, kat asrama dia dulu, ada hantu ni orang semua panggil hantu 'greg'" Jelas Wan kepada semua dengan riak muka yang menyeramkan.

"Huh?? napa lain macam je nama dia, hantu Greg Henderson ke??" Tanya aku binggung.

"Tak, orang panggil hantu tu nama 'Greg' sebab setiap malam dia akan masuk dorm dan lalu di tengah² pemisah katil kiri dan kanan, kat kaki hantu ni ada rantai besi, dan setiap kali dia berjalan memang berbunyi macam 'greg...greg..grekk..' pasal tu orang panggi hantu 'greg'.."Jelas Wan lagi sambil menarik nafas.

"OOooo.." Semua tanda paham.

"So setiap malam hantu ni akan berjalan masuk dari pintu dorm dan menuju ke arah tingkap.." Sambung Wan lagi.

"Kenapa pergi kat tingkap pulak" Tanya Aku.

"Dia panjat tingkap pastu terjun kebawah.." Sambung wan lagi..

"Pastu, apa jadi.." Tanya amin pelik.

"Dah terjun abis lah.." Jelas Wan sambil Senyum.

"Lagi bodoh cerita kau ni dari ustaz aku..cis.." Aji.

"Ahahaha..dah jom pi makan aku lapar gila ni.." Wan

"Tadi kan baru makan.."

2 comments:

Anonymous said...

huh bosan jek

Anonymous said...

'Angel Makanan' hahah

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law