Tuesday 20 January 2009

Malam semalam memang indah

Malam tadi ketika sedang asyik menyerap lagu² klasik dari Tchaikovsky, Schubert dan kemudiannya Vivaldi disebuah cafe terkemuka yang bukan pro yahudi, sambil empat jejaka melayan perasaan hingga kadang² menjadi perasan, masing² dengan aroma kopi masing serta berusaha keras memanggil malaikat datang dengan dekat. Setiap sedutan diamati dengan penuh perasaan, setiap hembusan diluahkan dengan penuh ketenangan. Syurga mahupun neraka semuanya sedang bersiap sedia. Mata liar mengerling kearah setiap manusia yang lalu-lalang, jiwa gembira mentertawakan dunia mereka.

"Adoi esok boring lah nak kene keje lagi, bosan gila..!!" Jelas Wan sambil memerhatikan sepasang kekasih lalu.

"Tula pasal, paling cam sial bila nak bangun tidur..sakit gila telinga nak dengar bunyi loceng" Jelas Aji.

"Ada kawan aku letak jam jauh dari dia, and then bila bunyi dia akan paksa diri dia bangun, coz sakit telinga" Aku pula menyampuk.

"Huh..kalau aku buat bodoh je dengar bunyi jam tu, lantak pi lah..ahahah" Jawab Sharman.

"Kadang² aku set sampai 3 kali untuk jam bunyi, tapi memang susah gila nak bangun.." Wan.

"Kau set lah awal sikit so bila bunyi untuk kali ketiga tu kau dah boleh bangun.." Jelas Aji pula sambil terus hisap rokok.

"Ahaha cibailah malam ni sebelum tidur aku cuba set 60 kali lah bunyi jam loceng aku.." Jawab Wan lalu menghirup kopi.

"Aku lapar lagi lah, nak makan apa plak ye.." Sharman bersuara.

"Man orang serius pasal nak bangun pagi ni, hang nak lapar plak, mana boleh, selalunya aku je yang lapar.." Jawab Wan.

"Ahahaha..nak bangun awal senang je.." Jelas aku sambil membelek buku menu.

"Macam mana..?" Tanya Aji.

"Nak bangun awal tidur lah awal..tu je.." Jawab aku..

"Ahahaha...Waiter, give me sticky rice with chicken curry" Sambung Wan dengan penuh perasaan.

"Aik..aku lapar ke hang yang lapar ni.." Sharman terkejut.

"Hang lambat sangat order sapa suruh.." Wan.

4 comments:

annfrendly said...

hehehe... me too.. tak suke bangun pagi pastu kene gi keje pulak... kalau bangun pagi takyah gi keje takpe...takde masalah.. sebab blay sambung tido balik.. hehehe...

garpu karat yang dah ting tong said...

hehehe. lagu klasik memang menenangkan

Perempuan Petak said...

haha.

kalau alarm hp tu kena snooze tiap 5 mnit sekali, kali ke 8 snooze baru bangun :D

Suffian Salim said...

huhu thats why lah..mmg bosan nak bangun..

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law