Tuesday 6 January 2009

3 pagi 2 hari yang lalu.

Pukul 3 pagi didalam bilik hotel di Penang, dengan suhu yang amat dingin, dengan cahaya lampu yang samar², diatas tilam yang amat empuk dimana dua katil besar disatukan, kelima² manusia duduk diatasnya sambil membentuk bulatan, ada yang memetik gitar, ada yang menghirup kopi, ada yang sedang sibuk reply sms di telefon bimbit, ada yang sedang termenung kepenatan. Kedengaran tapak kaki sedang berhentakkan diluar bilik hotel melalui daun pintu yang sedang tertutup. Masing² sedang bersiap sedia untuk mendengar siri² cerita hantu. Masing² sedang cuba mendapatkan jiwa seram, disebabkan keadaan bilik semakin sejuk telah berjaya meremangkan segala bulu roma. Lalu bermula lah kisah hantu yang pertama.

"Cerita ni time tu aku dekat Asrama, ustaz aku bagitau kat aku" Jelas Aji.

"Ok..pastu.." Wan.

"Ada satu hari ni, time tu baru nak masuk maghrib, ustaz aku terlelap kat dalam bilik dia, pastu tiba² dia macam terkejut and terus bangun and duduk kat katil dia, tapi dia terkejut gila bila tengok kat sekeliling dia penuh dengan darah, kat dinding, kat syiling, kat lantai plak ada darah pastu ada banyak kaki dan tangan yang dah terpotong², bau bilik dia jadi busuk gila.."

"Huh..whoa mesti terkejut gila bangun je dari tidur nampak benda² macam tu, pastu Aji.." Amin.

"Pastu dia bangun and jalan terus keluar dari bilik dia.." Terang Aji.

"Ha..dia keluar dari bilik??? pastu dia buat apa plak.." Tanya aku.

"Dia pergi ambil air sembahyang.." Aji.

"Pastuh..." Semua

"Dia sembahyang jelah..dah ambil air sembahyang pergi sembahyang lah.." Aji.

"La...tu je ke..apa jadi dengan bilik ustaz kau tu.." Tanya Wan.

"Iye lah tu je lah.." Jelas Aji.

"Cibai..!!! ni cerita hantu apa ni??? tak seram lansung.." Jelas Wan.

"Ahahaha..Kau sakit ke Aji.." Tanya aku.

"Adoi..Bosan jek..." Amin.

"Jom lah keluar pegi makan..sakit hati je layan kau" Wan

"Huh..makan lagi"

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law