Friday 30 January 2009

Sharing is caring.

Lapan puluh dua jam yang lalu, ketika ramai yang berdondon², berpusu² serta berbaju merah, meraikan apa yang patut diraikan. Membawa tanglung, membawa mercun, membawa limau juga ang pau. Aku sambil berjalan melewati manusia² gembira, lalu terlintas difikiran.

"Perempuan banyak buat silapkan" celah aku.

"Hah!! what do you meant??" Lily kebingunggan.

"Yelah, dorang mesti fikir bila dah kahwin so thats it, just continue the life" Aku cuba menerangkan.

"And then u nak dorang buat apa??" Tanya Lily lagi.

"No i meant, u pernah terfikir pasal kenapa perempuan diceraikan" Tanya aku semula.

"Ermm, maybe because her husband got new lady in their life" Lily cuba menjawab.

"Nope, sebab wife dia tak nak jaga penampilan, biar je semua, yelah dah laku." Terang aku.

"Ahahaha, dengan i senang je, kalau u nak i nampak cantik, glorious, fabulous and so..so.. bagi duit utk beli apa² je yang lawa like MNG, GUESS, PRADA and so..so..for my make-up like LANCOME and so..so..set my rambut, my nail so and so..so..hah barulah boleh bagi nampak lawa setiap masa, so my husband bagi duit and ill make a move..ahahah" Jawab Lily sambil mendegus tanda puas hati.

"Huhu..ok good, tapi kalau badan macam rumah macam mana?? tak muat for MNG or GUESS, no point for LANCOME..rite??" Tanya aku semula.

"Ok rite, u perli i" Lily.

"Taklah i perli diri i sendiri, u tak gemuk i yang gemukkan??" Tanya aku semula.

"Gulp!! yes u are" Lily.

"Eh i dont think like that, perempuan memang macam ni, tak gemuk tapi rasa dia gemuk" Jelas aku.

"U nak menang?? ameklah.." Lily mencantas.

4 comments:

ceri masam said...

cute!

perempuan takkan mudah mengalah!
susah jadi perempuan nih... haih

i wish m not one

effie said...

perempuan..
datang atas nama cinta..
pergi juga atas nama cinta..
sebab perempuan..
kite semua kat dunia..
tapi tanpa lelaki..
tiada juga perempuan..

kesimpulan..
lelaki dan perempuan saling memerlu..

mwasch..

Suffian Salim said...

huhu..yes i agree semua bende memang amat memerlukan diantara samu sama lain.. :)

Anonymous said...

someone told me,
"women always worried about her future until she get married..
man never worried about his future until he got married"
ye ke mcm tu?

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law