Wednesday 16 February 2011

One love.

Malam itu, kami berselerak², kami berpeluh², kami berasak² kami juga bernafas dengan luapan adrenalin, 'moshpit' padat, cahaya lampu melilau² hingga sesat barat, tolak ke kiri juga tolak ke kanan. Chino Moreno muncul bersama² yang lain. Lebih 15 tahun aku tunggu saat ini dan aku masih berdiri disini. Aku tak peduli, aku juga tidak sangsi, kami berpegang tangan, kami juga berpelukan. Lagu demi lagu dinyanyikan, dari album 'Around the fur' ke 'White Pony', dari 'Deftones' ke 'Saturday night wrist' dan yang paling baru' Diamond Eyes', tidak ketinggalan juga dua lagu terakhir dari album pertama iaitu 'Adrenalin'. Luna demi luna disuratkan. Bunyi gitar Stephen Capenter masih jahat, hentakan drum Abe Cunningham masih lagi padat, bunyi² dari Frank Delgado terus berselirat, Sergio Vega teruskan semangat Chi Cheng, Chino Moreno masih kekal macam dulu. Aku hanya julangkan tangan keatas, hayunkan kepala dan nyanyi bersama². Yes, rindu terubat, luka terawat, 'super wife' aku juga hebat. Walaupun kepuasan belum capai tahap tertinggi, tapi sekurang²nya kami sudah ada jalan atau tangga untuk pergi lihat DEFTONES sekali lagi satu hari nanti.

Cuma Jason Lo dan rakan² tak perlu lah lipat duit banyak sangat, jadilah 'organizer' bermaruah dengan sewa venue yang lebih besar juga 'sound system' yang lebih padu dan "what the hell with the black carpet dude???"

* maaf tidak ada sebarang rakaman bergambar.

2 comments:

eyena A. James said...

xprasan lk ko. ramauu sngt org kn?

Suffian Salim said...

huhu...aku mule² duk depan..tp bile dh separuh aku cabut duk belakang..nak patah pinggang tolak menolak..ahahaha

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law