Friday 18 February 2011

Terkangkang terkobak.

Lewat petang, aku sudah mula kejang, rasa ingin bagi penerajang. Yes kerja sudah tiada tapi aku perlu bantu orang lain pula, itu tradisi disini, jika kau terkangkang terkobak untuk siapkan kerja kau memang tiada siapa akan ambil peduli, tapi jika kau sedang tarik dan hembus nafas dengan tenang pasti kerja berat untuk orang lain akan datang. Aku akur, aku pergi bantu juga walaupun aku kurang senang dengan orang yang aku ingin bantu. Tetapi seorang lelaki yang budiman harus tunjukkan budi pekerti yang baik, lalu akibat rasa seperti seorang lelaki budiman aku hanya duduk dalam keadaan keras sambil otak juga jadi tidak cerdas. Sambil mengerutkan dahi, sambil mata melilau² ke kiri dan kanan didalam perut pejabat orang lain, bunyi beep dari telefon bimbit kedengaran menandakan ada teks ringkas. Aku seluk poket dan keluarkan telefon bimbit.

"Geng, bulan 6 ni ade bdk invite kite main gig kt 1cafe,aku dh on je dgn bdk tu.." mesej dari Aji.

Aku senyum tanda hilang bosan dan terus balas "OK je..tapi kau tanye Wan skali takut die bz time tu.."

"Aku dh tanye dh,tp hp letak dlm kasut mmg x dgr lah..bukan reti nk reply.." Balas Aji pula.

Aku senyum lagi dan terus balas "Entah² time mkn lunch td,hp die termasuk dlm nasi ,pastu die main belasah je mkn..die smue bende nk mkn..bukan sedar kalau dh nmpak food.."

"KahKahKah...

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law