Wednesday 23 February 2011

Tengahari, sambil duduk disebelah Sid Vicious.

Tengahari yang sedang panas menggelegak, aku temankan 'super wife' lunch, sambil straw ditujah kedalam mulut lalu menyedut air untuk terus masuk kedalam kerongkong, perasaan nyaman dan dingin itu datang. Aku mula nyalankan rokok dan kelihatan sekumpulan lelaki datang duduk disebelah meja kami. Telefon 'super wife' aku berbunyi lalu dia mula melampiaskan kata² dari riak bicaranya aku pasti yang pemanggil itu adalah salah satu 'client'. Aku terus hirup dan hembus asap sambil perhatikan salah seorang lelaki yang duduk disebelah meja kami, rambutnya eksterm, potongannya berani mati, dia pacakkan rambutnya ketahap paling maksima, aku teringat pada Sid Vicious dan rakan². Yes rambutnya terpacak ala² mohawk, mukanya ganas, tapi tiada tindikan pada telinga mahupun bibir, mungkin dia tidak faham erti 'rebel', atau mungkin dia mangsa fesyen Glen Matlock dan isteri. Dalam hati sudah ketawa tapi aku buat macam biasa saja. tiba² aku terdengar bunyi telefon bimbitnya berbunyi, satu nada dering yang selalu aku dengar. Nope..!! bukan lagu Anarchy in UK, tapi lagu Rihana. WTF..!!

Rupa-rupanya dia mangsa keadaan.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law