Wednesday 25 March 2009

60 minit tanpa cahaya.

Sempena dengan sambutan Earth hour yang bakal berlaku this weekend setelah last year aku ajak rakan² ikut serta tetapi tidak berjaya, kerana kurang pendedahan. Kini semua sibuk tanya, apa yang paling seronok nak buat selain dari buang masa makan dan terus makan. So aku pun telah memberi idea untuk buat bulatan sambil bakar lilin atau pelita atau suluh lampu kereta lalu bermain gitar dan nyanyi bersama² dan sudah tentulah lagu² 'radio friendly' yang akan dimainkan seperti lagu² rock kapak, hinggalah ke fenomena 'brit rock' yang sesuai dimainkan dengan gitar akuastik. Jadi semua setuju dengan idea yang telah diberi, masing² sibuk pergi cari semula gitar² tong yang dah lama berhabuk, yang dah hilang, yang 'string' dah berkarat dan ada juga hendak beli gitar tong yang baru disebabkan semangat yang amat membara walaupun tidak reti main gitar, selain dari itu mereka fikir lokasi yang sesuai iaitu sebuah taman permainan yang tidak ramai orang dan ada juga yang hendak 'arranged' makan benda² yang ringan yang bukan kerepek atau gula² tetapi seperti chicken wing, bihun sup atau spaghetti. Memang tidak masuk akal, tetapi semua seronok dan ghairah nak pastikan semua benda berjaya. Tetapi.

"Oit weekend ni kau mana ada kat sini, camne nak buat?" Tanya dia.

"Alamak, aku lupa lah, sorry..eh tapi korang on jelah, no big deal right?" Jelas aku.

"Tak best la kau takde, tapi takpe aku ada idea lain" Jawab dia.

"Apa dia..?" Tanya aku semula.

"Lepak William jelah, lagipun aku cari gitar aku tak jumpa lah, camne nak akuastik" Jelas dia lagi.

"Ahahha..aku dah agak dah.."

3 comments:

Anonymous said...

hahaha.

baru nak jerit mcm best je plan u guys tapi u mn ada.

i nk bermain poker berlampukan lilin kot. :D

Suffian Salim said...

huhu..u nak main poker dengan siapa?? haramlah permainan tu..ahaha

Anonymous said...

haha. dengan kawan-kawan jahanam i. takpe kitaorg main without any bet. haha.

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law