Tuesday 3 March 2009

Berhenti.

Malam selepas senja, masing² sedang menari² dengan kegembiraan, melihat manusia² berlalu pergi dan datang kembali. Aku seperti biasa bersama dengan penjahat² yang sedang memburu mencari satu pencarian. Duduk diatas meja dengan tersiap, terhidang daging² salai bersama lada hitam memang mampu untuk memuaskan keadaan. Sambil di meja kiri dan kanan, kedengaran hilai dan tawa, mereka bersorak gembira. Mungkin juga sedang meraikan satu pesta yang mereka sendiri cipta. Aku, setelah selesai mengirup segala yang ada, kini memulakan proses penyedutan.

"Aku rasa aku nak berhenti hisap rokok lah" Wan berkata.

"Kenapa?" Tanya aku pula.

"Oklah tu, sihat sikit tak kena asap rokok" Sampuk Sharman.

"Bukan masalah sihat, tapi aku rasa jari aku semakin besarlah, pastu kalau grip rokok, aku tengok rokok ni kecik je, bosanlah" Jelas Wan.

"Kah..Kah..Kah..kau kena berhenti makan, bukan berhenti hisap rokok" Aji mencelah.

"Kau nak kena pelempang ke?" Wan bertanya.

"Kah..Kah..Kah.."

2 comments:

eiza in the house.. said...

hi..pekabar..lama tak jenguk sini..

Suffian Salim said...

hihi..khabar baik..anda pula bagaimana :)

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law