Tuesday 24 March 2009

Tertekannya tekanan #4

Hari ini setelah semalam puas dengan tidur, hilai dan tawa, kopi panas, daim cake, Chicken roasted, riffing² gitar, stroke drum, lalakan penuh dengan kebencian serta menerima kata² indah dari manusia² disekeliling. Aku amat berbesar hati dengan pencapaian yang dilalui. Tetapi hari ini masuk kerja dengan muka ceria tetapi tidak tahan lama, dengan kerja² yang datang seperti halilintar, dengan orang² dibelakang yang tajam menikam dan juga keadaan persekitaran yang amat bingit sudah cukup buatkan aku lupa tentang hari semalam, sudah cukup bagi aku peluang untuk menyisihkan segala senyuman. Penat, letih, lesu, tidak bermaya, longlai dan sohai. aku betul² perlukan ubat, perlukan terapi, perlukan rawatan. Nasib baik ada kawan datang dan suruh aku bayangkan tentang sebuah pasar malam yang sarat dengan mat² bangla, gadis² jawa, gerai buah, gerai baju bundle dan segala macam jenis perniagaan, dengan orang lalu lalang, anak kecil menangis dan kucing kurap bertempiaran. Tiba² ada sebuah gerai membaiki motorsikal dan berdondon mat² rempit mengelilingi gerai tersebut.

"Tak kena sial ada kedai motor kat dalam pasar malam..aahahaha" Aku kembali normal.

"Oklah kalau ada klinik desa plak amacam tak pun pusat rawatan ibu mengandung.."

"Kah...Kah..Kah..

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law