Thursday 5 March 2009

Happy birthday to man of the match.

Semalam adalah hari lahir Sharman, seorang rakan paling junior didalam lingkaran persahabatan yang telah lama kami bina. Aku seperti biasa seorang yang amat sukakan kejutan, telah mengajak penjahat² yang lain untuk buat satu kejutan pada Sharman, dalam pada masa yang sama aku juga amat suka kan kelainan, lalu tiada kek pada hari lahir Sharman, tetapi kami telah sediakan berbekas² ais krim untuk dinikmati bersama². Kelainan dan kejutan itulah aku. Apa pun yang penting semua orang gembira. Bila cerita tentang Sharman, walaupun dia adalah penjahat baru bersama kami, tetapi aku dan dia sebenarnya telah berada didalam liga yang sama. Umur kami tidak jauh beza, disebabkan hari lahirnya semalam secara saintifiknya aku boleh katakan yang dia lebih tua dari aku, malah bertahun tuanya dari aku.(sambil ketawa) Sharman dan aku lebih suka menyorot kisah² lama yang sememangnya tidak dapat diserap oleh orang² lain didalam lingkaran. Kami selalu toleh kebelakang untuk dijadikan pengajaran, tapi apa yang pasti banyak kisah ketawa dari duka. Kami membesar di dua tempat yang berbeza tetapi pengalaman hidup kami sama. Jika nampak kotak aku akan cakap "Dulu kalau ada kotak, pi cari bukit pastu gelongsor ramai² pakai kotak ni, hang penah buat tak Man??" Dia ketawa dan cakap "Gila lah, best main benda tu, dapat bukit berpasir lagi thrill". Hari² cerita pasal zaman rock kangkang, zaman kasut Aliph, zaman dimana komputer berskrin hitam dan hijau, zaman dimana pergi sekolah bawa kaset dan tukar² dengan rakan yang lain, zaman dimana apa akan jadi kalau SEARCH tidak tarik Amy keluar dari BPR, zaman THE CLASH, zaman RADIOHEAD album pablo honey, zaman BUTTERFINGERS dimana Loque adalah penyanyi utama sebelum Emmet. dan bermacam² lagi zaman. Hidup ini penuh dengan kenangan dan hidup ini juga penuh kemenangan. Cuma kita saja yang tidak perasan atapun tidak berperasaan untuk menoleh kebelakang. Amat rugi jika anda tidak mampu menghargai sesebuah kehidupan. HAPPY BIRTHDAY to SHARMAN !!!

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law