Sunday 22 March 2009

Rockstar has kidnapped my son.

Untuk dua malam berturut² aku habiskan masa yang sebenarnya bukan habiskan masa tetapi tidak ambil peduli tentang masa dimana aku telah menonton semula
filem 'Almost famous' itu pun hasil ehsan dari seorang rakan. 'Almost famous' secara ringkasnya menceritakan tentang perjalanan hidup seorang journalist muzik rock yang telah mendapat tugas dari sebuah majalah muzik rock terkenal iaitu Rolling Stone untuk mengikut siri tour serta membuat sesi temuramah bersama sebuah band rock. Apa yang menarik tentang cerita ini selain dari lakonan berkesan Kate Hudson adalah tentang penulis tersebut dimana pada ketika itu dia hanya berusia 15 tahun dan terpaksa mengharungi liku² kehidupan yang sukar dijangka. Hati dan jiwa aku membuak² adrenalin meluap² dan norma² bergetaran apabila menonton filem ini dan tidak pernah ambil kisah walaupun aku telah menontonnya untuk dua malam berturut². Filem ini mampu menyuntik semangat aku untuk menulis semula dan membuat review² tentang band² serta mengupas genre² muzik yang telah sedia ada. Seperti beberapa tahun yang lalu. Ianya seperti sedang mengajak aku berdendam dan perasaan aku meronta² mahu menulis semula cuma jasad ini yang tidak mampu untuk membenarkan semuanya berlaku kembali, konflik ini harus diberhentikan sebelum ianya menjadi semakin kronik, aku harus elak agar nafsu ku tidak terlampias. Mundar-mandir didalam bilik garu kepala, tangan diregangkan, nafas ditarik sedalam²nya, mata terkebil² dan jam menunjukkan sudah pukul 5 pagi. Kaki ku seperti hendak berlari tetapi malangnya tangan aku mencapai sekeping dvd dan aku pasang di pc sambil baring aku menonton semula filem 'Almost Famous' untuk kali ketiga dengan degupan jantung yang kencang. Oh tidak aku masih tidak mampu lari dari kenyataan lalu hantar teks ringkas

"Hey Aim u want to know arini i tengok Almost Famous, tapi ni kali yang ketiga since wednesday..Oh tidak!! movie ni ade hantu.."

4 comments:

Anonymous said...

crita ni memg best. tak telan dek zaman.!

Anonymous said...

oleh kerana cerita tu berhantu, so i pun dah terikut sama menonton.

capai dvd dan lepak menonton sampai hari gelap.

ceri masam said...

i wanted to write, "memang best!!!" but it will definitely sound cliche!

tapi memang filem tu best!!!

part akhir paling mahal!

Suffian Salim said...

huhu...korang memang best..so jom mlm ni kite tgk lagi skali..huhu

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law