Monday 2 March 2009

Today is not monday

Pagi Isnin, pagi yang penuh dengan kebencian, pagi yang amat penuh dengan 'frustation' tapi bukan bagi aku. Pagi isnin, pagi yang penuh dengan makna, pagi yang penuh dengan warna. Aku berjalan masuk kerja sekitar jam 10 dengan muka yang amat segar setelah berehat semalam, dengan muka yang penuh dengan cahaya, sambil dikepala sedang berimaginasi membawa sepaduk "Merdeka!!" atau "Aku sudah bebas". Yes aku benar² gembira hari ini, setelah projek aku tinggal nyawa² ikan untuk disiapkan, setelah kapal terbang aku berjaya diterbangkan pada jumaat yang lalu. Cuma menantikan sekelumit keputusan tentang hasil kerja yang dikerjakan. Berjaya atau tidak aku sudah tidak mahu ambil peduli, yang penting hari ini aku tidak seperti manusia² lain yang melangkah malas untuk memulakan hari pertama. Aku lain, Aku memang sentiasa dan akan terus mencari kelainan. Jika orang selalu cerita pasal "Think outside the box" tetapi aku "Think faraway from the box", dan itu berjaya membuatkan aku terus bertahan didalam dunia yang penuh dengan kepahitan. Hari ini bukan hari isnin tetapi hari ini adalah hari untuk esok.

2 comments:

Anonymous said...

semangat sungguh! ai laik ur stail man!

Suffian Salim said...

huh...Thanx :) i like ur style too

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law