Saturday 28 February 2009

Kalau lah atau kau kalah.

Kalau aku banyak duit, mesti aku dah beli kereta cantik, kalau aku banyak duit mesti aku dah beli rumah besar, kalau aku banyak duit, mesti aku tak perlu nak kerja lagi, kalau aku kurus mesti aku setanding dengan Tom Cruise, kalau aku lawa barulah boleh menyaingi Milla jojovich, kalau aku hebat main gitar mesti aku akan main dalam band IN FLAMES, kalau suara aku merdu apalah sangat jika hendak bersaing dengan Leona Lewis, kalau aku pandai berlakon mesti aku akan lagi hebat dari Tom Hanks, kalau aku pakar dalam perisian cakera atau sebagainya, sudah pasti microsoft tu aku yang punya, kalau pandai selok belok perniagaan atapu pun mempunyai ciri² kepimpinan yang bagus sudah pasti muka aku terpampang di majalah Forbes, kalau aku hebat bermain tennis sudah pasti Rafael Nadal tu akan aku tewaskan, kalau aku hebat itu, kalau aku hebat ini, kalau aku macam ni, kalau aku macam tu. Semuanya dimulakan dengan kalau, hidup ini penuh dengan cita² dan impian juga harapan. Tetapi kalaulah kita asyik 'kalau', memang sampai bila² pun kita akan hanya terus berkalau. Dah bangun and start to catch ur dream, aku dah bosan dengan kau punya 'Kalau'.

2 comments:

eiza in the house.. said...

kalau la i bersemangat mcm u..:)

Suffian Salim said...

thats why..semuenye bermula dgn 'kalau', stop it..just do it..

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law