Saturday 14 February 2009

Malam penuh bunga-bungaan.

Didalam kepekatan malam, didalam sebuah jentera pemusnah, didalam keadaan penuh marah, masing² sedang melayan lagu² kejam. Dari WHITE CHARPEL ke UNEARTH, dari HIMSA ke WIND OF PLAGUE, dari TOWER OF ROME ke SEE YOU NEXT TUESDAY. Didalam perjalanan menuju ke dunia lain, masing² sibuk membuat rumusan "Cibai lah dia punya scaling", kau cuba dengan dia squil", "Appregio sial","Aku rasa nak berhenti main gitarlah","kau cuba dengar part ni, stroke dia kejamlah","Hushhh". Begitulah bunyi bila pemuzik² bebas sedang memperkatakan tentang lagu² yang didengar. Disebalik sinaran lampu² neon ditepi jalan, disebalik bunyi deruman jentera² pemusnah lain dikiri dan kanan. Bunyi mesej teks ringkas masuk kesalah sebuah telefon bimbit milik salah seorang.

"Weh Nas sms aku tanya lepak mana" Jelas aku.

"Aduhh!! dia tak pegi celebrate malam valentines ke??" Tanya Wan.

"Tu lah, ingatkan kita empat orang je yang takde gf malam ni" Suara Sharman menyelah.

"Ahahah..We're not alone..aku cakap kita pegi William lah" Aku.

"Ok..actually kita pun tengah celebrate malam valentines jugak ni" Jelas Sharman.

"Huh..!! gila..mana ada" Sampuk Aji.

"Yelah kita nak pergi makan, kita sedang nak meluahkan perasaan cinta kepada makanan, tak boleh ke?? sama jelah" Jelas Sharman lagi sambil tersenyum.

"Ahahah..aku setuju, aku memang nak berkasih sayang dengan food je.." Jelas Wan.

"Kau memang lah.."

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law