Sunday 8 February 2009

PARKWAY DRIVE di kenduri kahwin.

Bergetar² frekuensi tegar mencari ruang untuk keluar, segala norma-norma sedang digugat, saluran pernafasan semakin kental, saluran darah bergegas menghantar mesej, jantung berdegup kencang, perut kosong juga sedang berbunyi. Lubang telinga sedang lengkap menyerap segala kejahatan tanpa bocor atau tertinggal walau satu nota pun. Dari riff² gitar yang kejam, hentakan drum yang keras juga teriakkan suara marah memarahi pusingan penindasan. PARKWAY DRIVE, satu ketika dulu pernah menjadi bahan rujukan dan petang ini mereka di kota Kuala Lumpur memberi aksi. Tiba² mesej dari teks ringkas melakukan tugas.

"Weh, kau kat mana? jom pegi kenduri kahwin kawan aku" zaried.

Aku terus membuat panggilan.

"Ello, sorry geng, aku hanya akan pergi ke private² party yang penuh dengan benda² jahat. Itu pun kalau party tu berdekatan dengan kolam, selain dari itu aku memang tak berminat nak pergi, kau pegi jelah" jelas aku.

"ala, boring je..eh PARKWAY DRIVE petang ni tak pegi ke?" Tanya Zaried lagi.

"Huh!! pergi IKEA makan sweedish meatball lagi best" Jelas aku lagi.

"Ahaha..aku lupa kau bukan hardcore, kau bukan mat metal" Jawab Zaried.

"Yerp..aku mat² kereta, jangan kacau aku" Jelas aku.

"Mintak² terbalik lah kereta kau..ahahah" Zaried.

Mana boleh lelaki anti metroseksual macam aku pergi kenduri kahwin. lupakan.

10 comments:

Anonymous said...

haha. u kan rockstar.

Suffian Salim said...

Nope..i rockers je, takde bintang..pls Aim :)

eliza said...

patut la..x rock pgi kenduri kawin..:)

vidadarisakura said...

aku yakin..
geng2 rokkapak ko nda pegi kenduri kawin ko nanti...

rok2 mana tengok kawin bai..
haha

Suffian Salim said...

ahaha..bukan tak rock tp kurang rock..huhuh

Anonymous said...

owh haah. you rockers je. mana ada bintang-bintang ni.

my bad. i menaip dalam keadaan 3 suku sedar.

Suffian Salim said...

vidadarisakura dun worry saya tidak berkahwin..so tak perlu dtg..huhu

Yes Aim sila dapatkan sebotol Nescafe..pls..

Wolfis Black said...

so tak pergilah parkway drive konsert itu?

Suffian Salim said...

tidak sama sekali..panas la MCPA..huhu

Suffian Salim said...

tidak sama sekali..panas la MCPA..huhu

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law