Sunday 8 February 2009

Hari ini adalah milik aku.

Pagi Ahad, pagi seperti disyurga, dengan penuh kebencian dan kemarahan, aku masih gagah untuk senyum, membelek segala kertas kerja, memaki-hamun segala file² dan folder, menyepak terajang semua memo² panas dari bos, melayan bahang kepanasan penyaman udara sambil menghirup dan meneguk bau kopi yang sentiasa menenangkan hati seorang pemberontak. Aku lansung tidak boleh menggerakkan segala input didalam kepala, semuanya berhenti, semuanya membeku. Aku perlukan 'American Eagle' untuk memulakan segala permulaan. Pagi Ahad ditempat kerja memang amat memilukan lebih² lagi bila terkenang tentang perkara² gembira membuatkan aku rasa amat pathetic didalam bilik panas dan kering. Keputusannya gerakkan kaki keruang yang luas dan nikmati pembawa maut. Sedang cuba memulihkan rasa bersalah dihati dengan memasukkan asap kedalam rongga dan jiwa. Dari aku lihat susuk tubuh sedang menghampiri aku sambil sebungkus rezeki ditangan.

"Eh, kau isap rokok ye?" Dia.

"Yup, napa bang?" Aku tanya.

"Tak pernah nampak sebelum² ni kau hisap rokok" Jawab dia.

"Oh ni first time saya hisap rokok" Jawab aku tetapi diatas kepala berbunyi "Aku hisap rokok kau tak pernah nampak, aku datang kerja lewat kau nampak, kau datang lewat.."

Dikepalanya aku terlihat dialog "Its ok, aku bos boleh datang lewat kau peduli apa.."

4 comments:

Anonymous said...

Hahaha! Nice. I pun tahu je u merokok dkt tmpt kerja. :p

Suffian Salim said...

huhu..thats why la..

eliza said...

ooo..keja datang lewat ya..
hahaha :p

Suffian Salim said...

Ahaha..rockers mane boleh ikut peraturan, no rules and regulation didalam hidup saya..huhu

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law