Saturday 7 February 2009

Anthems for a 17 year old girl.

Hujan terus basahkan segala²nya, segala bahang yang terasa hilang tak semena-mena, aku hanya mengintai keluar tingkap dari bilik besar yang mempunyai mejar bujur yang besar. Kelihatan pokok hijau kuyup dengan rahmat yang melimpah. Didalam bilik besar bermeja bujur masing masing-masing sedang melengkapkan hujah, berhujan-hujan hujah, ada yang cuba menarik rambut didalam tepung, ada yang cuba menegakkan benang yang basah, ada yang cuba bermain api dan sebagainya, itulah dia 'meeting' dan aku sambung ayat itu kepada 'meeting for nothing. Matlamat dan tujuan adalah sama, untuk bagi semua orang makan hati, tindas dan terus tindas, bila cakap Israel,Zionis, mereka lah pejuang utama, walaupun konsep zionis pun mereka tak tahu ertinya. Aku hanya mampu pasrah mendengar segala arus deras yang bakal melanda syarikat gergasi ini. bosan dan terus bosan, mujur masuk satu teks ringkas.

"Weh kau kat mana?? jom minum aku nak tanya pasal SOCIAL BROKEN SCENE la" dia.

"Aku kat 2nd floor ade meeting jap, napa dengan band tu?" Aku.

"Ala jomlah minum, eh band tu dari ampang kan??" Dia.

"hah yelah Ampang dengan Toronto kan dekat, tunggulah jap lagi aku cari kau kat bawah" Aku.

Bestkan 'meeting' ni.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law