Sunday 15 February 2009

When Harry meet Sally.

Sama ada sedar ataupun tidak, sama ada perasan atau tak, sama ada tahu mahupun tidak, dengan mata terus pejam dan buka dan pejam semula, dengan roh terbang keluar dari jasad dan masuk semula, dengan segala picisan-picisan kemungkaran berlegar² disekeliling, hari ini cukup tiga minggu aku berada setiap hari hampir 10 jam ditempat kerja. Ini sebenarnya adalah perkara biasa bagi seorang android kerana sebelum ni aku pernah berterusan kerja sampai dua belas minggu tanpa henti setiap hari. Kepada sesiapa yang ingin merasai keseronokkannya cuba minta kerja di syarikat penerbangan gergasi, dibahagian kejuruteraan dan segala kegembiraan sedang terpahat disini. Bagi rakan² yang sudah biasa dengan aku mungkin sudah lali tentang luahan rumusan yang keluar dari jiwa aku. Bagi yang tidak tahu mungkin sedang lari selaju²nya, sejauh²nya dari aku. Aku tak peduli pun, aku tidak kisah pun. Cuma kebelakangan ni aku rasa seperti sedang cuba untuk menghargai erti sebuah kehidupan, erti satu pusingan didalam bulatan dan hari ini aku rasa amat sangsi sekali bila bangun dari tidur dan terus bersiap ketempat kerja. Melalak dan berteriak didalam hati masih tidak cukup untuk menenangkan aku dan paling meneyedihkan bila dapat teks ringkas dari beberapa manusia pada pukul 11 pagi atau 12 pagi dengan ucapan "Hey good morning!!". huh aku amat tidak tenang.

3 comments:

Anonymous said...

Hilangkan diri kamu dan terbang ke jb!

hahaha! mari kita berfoya-foya.

Suffian Salim said...

oh god..berfoya²??? sounds wierd for me..ahahaha

Anonymous said...

siot je u ni.

mari kita bersuka-ria dan melantak!!

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law