Sunday 22 February 2009

Kepelikkan yang amat pelik.

Sejak dari dua minggu lepas, aku sudah merasa pelik dengan keadaan putaran kehidupan aku, pelbagai perkara pelik berlaku keatas diri aku. Diantaranya ialah, setipa jenis kopi yang aku selalu minum sudah tidak rasa sedap seperti dahulu tidak kira dimana saja aku minum memang rasanya amat memualkan, aku sudah lama tidak berjogging pada malam hari lagi kerana amat sibuk dengan kerja, ianya membuatkan aku rasa benar² bersalah lebih² lagi dua hari yang lalu seorang rakan lama menelefon aku bertanya khabar dan "Eh kau macam dulu lagi ke?? or dah semakin besar??eheh" Tanya dia. Aku cuma memberi jawapan degan gelak ketawa. Apa yang membuatkan aku lagi pelik adalah setiap malam dalam keadaan badan yang amat letih tapi sukar untuk aku tidur dengan nyenyak, segala²nya tidak mahu terbang keluar dari jasad dan akibatnya mata aku semakin kelam, tetapi yang membuatkan aku lebih pelik adalah ketika ditempat kerja, aku lansung tiada masalah mengantuk, malah memberi fokus lebih dari seratus peratus terhadap kerja². Aku semakin binggung, semakin gelisah. Jantung berdegup semakin perlahan dan aku semakin tidak pasti apa yang sedang berlaku.

"aku tak tau lah skang ni susah sangat nak tidur" Tanya aku.

"Ala kau tu lah aku suruh makan, bila kita kenyang, perut penuh mesti mengantuk punya". Siapa lagi kalau bukan Wan yang jawab.

2 comments:

Aishah Rahim said...

makan2....makan selagi bleh makan...
aku pon ska makan...=)

Suffian Salim said...

ahahaha..yes makan..dan makan..

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law