Friday 20 February 2009

A bowl of salad atau daun salad #4

Suasana hingar bingar, ada anak kecil sedang melalak, ada anak kecil sedang berlari, ada anak kecil sedang didukung melewati meja, aku lihat dan kenyit mata, dia membesarkan mata terus ketawa tanda suka. kedengaran dari jauh sayup berbunyi kuali diketuk² dan api marak membuak². Dikiri dan kanan meja masing² sedang tekun menikmati rezeki, sedang tekun menghiasi rasa kasih dan cinta, sedang tekun menonton kotak tv. Di meja paling hujung sekali, sambil menghembus asap, ada yang membaca surat khabar, ada yang termenung dan ada juga yang sedang menghirup sup ayam.

"Aku rasa kalau makan sup ni macam excersize lah". Tiba² Wan bersuara.

"Hah, kenapa pula" Tanya aku semula.

"Kau tengoklah aku berpeluh makan sup ni, memang power sial sup ni" Jelas Wan lagi.

"Abis tu.." aku.

"Yela, makan sup je badap berpeluh, so dah berpeluh tak payahlah excersize, so lepas ni kita makan sup jelah hari², tapi makesure kat kedai ni lah, sup dia power" Jelas Wan lagi sambil tersengih.

"Kan aku dah cakap hang memang pakar" Sharman mencelah.

"Ahahaha"

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law