Tuesday 3 February 2009

Perjalanan Salim, Jamal dan Latika.

Malam tadi aku berhentikan setiap saat yang berlalu, aku kuncikan setiap pergerakan yang bakal berlaku. Aku lupakan segala kebencian dan kemarahan, sambil baring secara bebas tangan dibelakang kepala aku memberi fokus kepada skrin, sebuah filem yang terbaik sedang berusaha memberi keyakinan kepada aku, 'Slumdog millionaire'. Yes ianya memang terbaik, sebuah filem yang amat 'rare' amat telus dan amat jujur. Sebuah filem yang mampu buat aku tersentak dan kena hentak. Inilah realiti kehidupan yang kita tidak nampak atau mungkin buat² tak nampak. Siapa yang belum tonton, tolong buang masa dan tenaga untuk menonton. "Danny boyle aku sedang mencari cerita Shallow grave", "Danny Boyle boleh tak kau jadi pengarah untuk filem aku??", "Danny boyle aku benci kau"

5 comments:

ceri masam said...

i'd love to watch it!
tak sempat lagi nak tengok!
haih

Suffian Salim said...

anda kena tengok...terbaik!!

theblabber said...

setuju2!! citer ni sgt superb!!

Suffian Salim said...

tu la pasal..hihi

Anonymous said...

best!! best!! i berhempas pulas men-download.

they managed to portray the reality. tak ada jutawan india yang tinggal dkt mansion and menari-nari dekat tanah perkuburan or kawasan tanah tinggi yang bersalji.

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law