Sunday 8 February 2009

Hari esok milik siapa.

Malam tadi selepas teringat tentang baris² ayat didalam lirik lagu 'Everybody's got to learn sometimes' dari Beck buat aku susah untuk tidur, buat aku teringat kepada sebuah movie lakonan Jim Carrey dan Kate Winslet iaitu 'Eternal Sunshine of the Spotless Mind', sebuah kisah yang amat menarik, dari naratif dan plot, dari lakonan yang dilakonkan, cerita ini berjaya menarik aku kedalam dunia mereka. Sebab apa?? sebab mungkin aku juga ingin merasai apa yang mereka rasa. Memadam segala memori² indah yang pernah dilalui satu ketika dulu. Mata terkebil² jiwa meronta². Aku jatuh terkulai layu. sampai ditempat kerja ketika mengeluarkan lagu 'Everybody's got to learn sometimes' dari pc ada yang menyapa.

"We can delete our mind but we cant delete our heart, eveything is in here, not here.." Jelas Herve sambil menunding jarinya didada dan kemudian menggerakkannya ke kepala.
Aku angguk dan senyum tanda setuju.

2 comments:

Anonymous said...

cerita ni cerita sakit dada. so sad.

Suffian Salim said...

hihihi tapi best..saya amat menyukainya

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law