Wednesday 25 February 2009

MOLEKUL INDAH #2

Dan terus binggung, aku teruskan langkah perlahan yang tiada hala untuk dituju, sambil mencari paksi² magnet, aku merenung jauh bulatan matahari yang merah menyala sedang bersiap sedia untuk turun kebawah, aku semakin resah kerana hari akan gelap dan aku masih terus disini sendiri mencari jawapan yang aku sendiri pun tidak tahu soalannya, tapi yang nyata bila aku toleh kebelakang semuanya sudah dipadam, semuanya hilang, aku rasa seperti ada orang sedang memerhatikan aku, oh tidak bukan memerhatikan aku tapi mengawal aku. sambil berjalan dalam keadaan yang tidak pasti dengan nadi yang amat lemah dari jauh aku terlihat seorang budak perempuan memegang anak patung duduk seorang diri ditepi unggun api, dia kelihatan amat menyedihkan, airmatanya berlinangan aku cuba mendekatinya, aku tanya siapa dia dan dari mana datangnya dia, budak itu tidak mengeluarkan kata² tapi hanya mampu menggelengkan kepala, aku jadi semakin binggung, kenapa aku harus ada didalam dunia ini, aku amat sedih melihat budak kecil ini yang hanya mampu duduk diam sambil matanya menampung kesedihan, aku ajaknya berjalan mencari kepastian dia hanya terus menggelengkan kepalanya, aku tidak mampu untuk tinggalkan dia seorang diri, lalu duduk disitu menghabiskan waktu senja. Tiba² aku terdengar satu bisikan yang amat menakutkan hinggap ditelinga aku, "Apakah dosa yang telah kau lakukan hingga kau dicampakkan kesini" aku terkejut dan takut aku cuba toleh kesisi aku tapi tiada apa disitu.
Tiba² aku terlihat satu cahaya yang amat terang menyuluh aku dan datang 2 orang askar beserta senjata mendekati aku, disuruhnya aku bangun, aku seperti biasa dalam keadaan binggung, askar itu menundingkan senapangnya kearah aku dan aku bingkas bangun, tanpa berfikir diheretnya aku menuju kesatu tempat aku hanya mampu toleh kebelakang melihat budak perempuan kecil itu tidak henti² mengeluarkan air mata, dan lama kelamaan hilang dari pandangan mata. Aku terus diheret hingga terjumpe sebuah rumah batu yang amat buruk, kedua² askar itu memaksa aku masuk kedalam rumah itu, tapi kenapa aku perlu masuk?. Salah seorang askar itu berkata dalam bahasa Jerman "gehen und alles klar, wir warten Sie hier" yang membawa maksud, "pergi selesaikan apa yang sepatutnya kau selesaikan, kami tunggu disini". Aku terus melangkah perlahan menuju kearah pintu rumah buruk itu, semakin lama semakin aku mendekatinya, perasaan aku bercampur takut, sedih, pelik dan macam² lagi, bila aku toleh kearah dua askar itu mereka hanya angguk dan suruh aku meneruskan langkah, tanggan aku sudah pun bersedia untuk menolak daun pintu dan perlahan² aku gerakkan, keadaan agak gelap, perasaan semakin takut...

Bersambung..

2 comments:

Bella said...

owh yeke, y not u publish kan kt blog so leh tgk........ kan2

Suffian Salim said...

hihi..nanti i published kan..bz at this moment..

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law